Kontrolor kvality

Jak efektivně kontrolovat parametry produktů v souladu s požadavky zákazníků? MOŽNOST ONLINE ŠKOLENÍ

4. – 5. 11. 2021
08:00 -15:00
Přerov I - Město, Malá Dlážka 1644/21 (mapa)

Proč jít na školení

  • Zabýváte se ve výrobě kontrolní činností a potřebuje si rozšířit znalosti a zkušenosti, které zefektivní váš výkon v rámci kontrolních aktivit.
  • Chcete lépe chápat požadavky zákazníků a požadavky související s aplikací systémů managementu kvality, včetně řešení problémů týkajících se kvality produkce.
  • Máte pocit, že vaše kontrolní aktivity nejsou vždy dostatečně efektivní? Měříte efektivnost vaší kontroly?

Školení je přínosné pro

Cíl školení

  • Vykonávat činnost kontrolora, ať už vstupního, výstupního nebo mezioperačního
  • Lépe identifikovat a pracovat s charakteristikami produktu („Co chtějí zákazníci: „Co, jak, kdy a kde kontrolovat?“
  • Budete umět sestavit kontrolní plán
  • Získáte základní metrologické povědomí
  • Efektivně řešit neshody a přijímat nápravná opatření k neshodám
  • Naučíte se některé základní nástroje řešení problémů

Kontrolor kvality

S čím jsem byl spokojen?

Náplň školení, prokládání osobními zkušenostmi lektora

Co jsem se naučil?

Základy různých metod dohledání příčin problému
Zaměstnec firmy CeramTec Czech Republic s.r.o.
15. 10. 2019

Kontrolor kvality

S čím jsem byl spokojen?

Celkově s celým školením. Přístup, vysvětlení, debaty.

Co jsem se naučil?

Rozšíření pohledu na kontrolu a její komplexnost. Aplikaci metod 8D.
Zaměstnec firmy MetalPlast Lipník n. B. a.s.
26. 05. 2020
100 %

Osnova

  1. Kontrolní činnosti v kontextu systému managementu kvality – kvalita produktu jako výstup směrem k zákazníkovi, role kontroly ve smyčce kvality, 3 ne v procesu a role kontrolora, charakteristika produktu – „jak poznat, co potřebuje a vyžaduje zákazník?“
  2. Metrologické minimum – druhy měřidel, základy pro pochopení návaznosti, mimokalibrační stavy a jejich řešení, základy měření klasickým posuvným měřítkem, využití měření pro poznání způsobilosti procesu – histogram
  3. Kontrolní technologie a dokumentace – plány kontrol a řízení,  druhy kontrolních technologií, technické normy pro výrobky – kritéria (základní normy pro netolerované úchylky tvaru, polohy a rozměrů)
  4. Nástroje pro řešení problémů, poučení se a zlepšování – co je neshoda, význam hledání příčin, správná praxe při zjištění neshody, náprava a nápravné opatření (rozdíl mezi nimi), základní cyklus zlepšování (a řešení problémů) P-D-C-A, analytické nástroje (checklist, histogram, 5xproč, 6 otázek) , jak se vyvarovat opakování problémů návrhem správného opatření (princip 8D reportu s preventivním opatřením), cíle zlepšování
  5. Diskuze