Jak rozvíjet neustálé zlepšování (PDCA, KAIZEN, 3MU)

Nevyhovuje Vám termín? Napište si o jiný.

13. – 14. 5. 2025|18. – 19. 9. 2025
08:00 -15:00
Přerov I - Město, Malá Dlážka 1644/21 (mapa)

Proč jít na školení

  • Udělat z neustálého zlepšování systém zvyšující hodnotu firmy i motivaci pracovníků.
  • Demonstrovat neustálé zlepšování jinak než v nudné řeči kapitol normy ISO 9001.
  • Naučit pracovníky hledat ve zlepšovacích aktivitách šanci pro podnikatelský úspěch firmy.
  • Prezentovat nejlepší a netradiční praktiky v oblasti zlepšovacích aktivit.
  • Přivést účastníky k přemýšlení o účinnosti zlepšování ve vlastní firmě.
  • Podnítit zájem o propojení certifikovaného systému managementu s dobrými postupy z průmyslového inženýrství aplikací některých lean aktivit.
  • Prezentovat výhody lean přístupu v praxi firem a v propojení se systémem managementu.

Cíl školení

  • Naučit se metodiky pro neustálé a efektivní zlepšování produktů, procesů, systému managementu.
  • Poznat teorii zdrojů plýtvání.
  • Prakticky se naučit hledat zdroje plýtvání a umět přemýšlet o postupu jejich odstraňování.
  • Naučit se aplikovat postupy zlepšování.
  • Zahájit u účastníků přemýšlení o využití v praxi ve vlastní firmě

Osnova

  1. Systém neustálého zlepšování
  2. Základní cyklus P-D-C-A
  3. Přístup kaizen
  4. Podmínky pro aplikaci kaizen přístupu
  5. Nástrahy efektivního podnikání – tři Mu (muda, mura, muri)
  6. Zdroje plýtvání
  7. 3 K – tři bebezpečnosti (kiken, kitanai, kitsui)
  8. Praktický nácvik poznávání plýtvání ve firmě
  9. Náměty na akce ke zlepšení stavu
  10. Výhody z aktivit neustálého zlepšování (příklad Toyota)